سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کینه توزی را دوستی نیست . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :246
بازدید دیروز :412
کل بازدید :3065408
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/11
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

*دوست گرامی موبد مهران غیبی در پیامی ایرادی را مطرح کرد که قرآن، خداوند را نور معرفی کرده است. چند شب پیش شنیدم که پزشکی نیز همین ایراد را مطرح کرده بود. جناب غیبی می نویسد:
«راستش اینهایی که می نویسم، باور قلبی خودم نیست... در سوره نور می فرماید که الله نور السماوات و الارض. از هر کسی که دانش فیزیک داشته باشد بپرسید خواهد گفت که نور از حرکت کردن الکترون در ترازهای گوناگون انرژی ساخته می شود. از جمله انفجارهای اتمی درون خورشید یکی از منابع نور آسمانها و زمین است. این نور ذرات فوتون هستند که با سرعت بالا و رفتار موجی حرکت میکنند....
{خدایا را مرا ببخش} از این روی الله در قرآن فوتون است که .....»

پاسخ:
یک) واژه ی «نور» تنها در مورد خدا به کار نرفته تا آنگونه بتوان تفسیر کرد. به عنوان نمونه در آیه ی زیر مراد از نور، قرآن است:
«اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ پیروان نورى که با پیامبر نازل شده، رستگارند» (اعراف، آیه 157)
در آیه ی زیر غرض از نور، ایمان است:
«اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ؛ خداوند ولى کسانى است که ایمان آورده‏اند، آنها را از ظلمتهاى (شرک و کفر) به سوى نور (ایمان) رهبرى مى‏کند» (بقره، آیه 257)
در حدیث های زیر نیز اموری، نور خوانده شده اند:
پیامبر(ص): العلم نور. (قرّة العیون، ص 438)
پیامبر(ص): الصَّلاةُ نورٌ. (صحیح مسلم: 1/ 203/ 1)
امام علی(ع): الفِکرَةُ نورٌ. (دستور معالم الحکم: 21)
پیامبر(ص): العَقلُ نورٌ (عوالی‏ اللآلی: 1/ 248/ 4)
امام علی(ع): الدِّینُ نورٌ. (غرر الحکم: 213)

دو) خود قرآن گواهی می دهد که خداوند قابل دیدن نیست در حالی که نور را قابل رؤیت است:
«لن ترانی؛ هرگز مرا نمی بینی» (اعراف، آیه 143)
«لاتدرکه الابصار؛ چشم ها او را نمی بینند» (انعام، آیه 103)

سه) اگر خداوند واقعا همان نوری باشد که می بینیم، پیامبر و در پی او امامان(ع) سفارش می کردند که به نور احترام گذاشته شود حال آنکه چنین نیست و نور در نظر مسلمانان از احترام برخوردار نیست.

نتیجه:
در آیه ی «الله نور السماوات والارض» صرفا خداوند به نور تشبیه شده است یعنی وجودی آشکار و آشکارکننده ی غیر. اگر کسی گفت: «زید شیر است» به این معنا نیست که زید گوشت خوار است؛ یال دارد و با چهار دست و پا راه می رود و... بلکه یعنی از نظر شجاعت مانند شیر است.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل